икона сладкое лобзание значение в чем помогает

История иконы Сладкое лобзание и в чем помогает Божия Матерь, молитвы

Первым христианским иконописцем – апостолом Лукой – было создано около 70 икон с ликом Пречистой Девы Марии. Среди такого большого количества Богородичных икон выделяется образ, названный «Сладкое лобзание» или «Гликофилуса». Как и любой образ Богоматери, «Гликофилуса» обладает чудодейственной силой, спасающей людей от горя и бед. История появления святого образа столь же удивительна, как и сама икона, поэтому будет интересна не только верующим христианам.

Описание иконы Божией Матери «Сладкое лобзание»

Икона «Гликофилуса» написана в манере, относящейся к иконографическому типу «Умиление» («Елеуса»). Отличительные особенности «Гликофилусы»:

Печальный взгляд Пресвятой Богородицы, предвидящей судьбу Сына, выражает безмерную любовь и нежность. Прижимая к себе Иисуса, она как бы пытается защитить Его. Но Христосу предстоит спасти человечество, принеся в жертву свою жизнь. На оригинальном образе с обратной стороны нанесено изображение Распятия.

История появления

Период правления второго византийского императора Феофила, правившего в первой половине IX века, ознаменовался борьбой с почитателями икон. От иконописцев требовали отречения от своего ремесла. Им было приказано уничтожить свои творения. Тех, кто отказывался подчиниться ереси и оставался верен Христовой Церкви, подвергали пыткам. Заключали в тюрьмы и монахов, а монастыри и обители закрывали.

Один из приближенных императора – Симеон, особенно рьяно поддерживал иконоборческие взгляды своего повелителя. Но его жена – Виктория, была истинной христианкой, придерживалась православных канонов, с почтением относилась к иконам. В своей комнате она держала несколько святых образов. Но с особым трепетом она относилась к иконе с ликом Богородицы, к которой всегда обращалась во время молитвы.

икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть картинку икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Картинка про икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает

Мужу не нравилось почтительное отношение жены к иконам. Однажды он потребовал у Виктории сжечь святой Богородичный образ. Но верующая женщина не могла осквернить святыню. Ради спасения святого образа она готова была расстаться с иконой. Виктория пошла к морю, опустила икону в воду, пустив ее плыть по волнам.

Господь не дал погибнуть святому образу. Долгие годы икона плавала по морям, пока не оказалась возле берегов святой Афонской горы. Святыню выбросило на побережье Филофеевского монастыря. Долгое плавание никак не сказалось на святом образе, он остался целым и невредимым.

Насельники монастыря во главе с игуменом, обрадовавшись появлению святыни, установили ее в соборном храме. На том месте, где был обнаружен образ Богородицы, забил целебный источник. Его назвали «Агиасмою». Со дня появления Богородичного лика в обители стали происходить различные чудеса.

Один из таких случаев произошел в 1801 году. Братия монастыря прикрепила к окладу иконы «Сладкое лобзание» златницы. Один из паломников, прельстившись драгоценным металлом, украл святыню. В тот же день он собирался отплыть на корабле, но судно застряло недалеко от берега. Никто не мог понять, что произошло. Дул попутный ветер, неполадок на судне обнаружено не было, но никакими усилиями невозможно было сдвинуть корабль с места.

икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть картинку икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Картинка про икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает

Игумен, обнаружив пропажу, организовал поиски святыни. Один из монахов увидел стоявшее неподалеку от берега судно. Недолго думая, он на лодке отправился к кораблю. При виде приближающегося инока похитителя охватило раскаяние, и он вернул украденную святыню. После этого судно смогло продолжить свой путь.

Среди многочисленных удивительных случаев, происходящих по молитвам к иконе «Гликофилуса»:

Это только малая часть чудес, которыми прославилась икона. Чудотворный лик по сей день оберегает и защищает православных христиан, обращающихся за помощью в Пречистой Матери.

икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть картинку икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Картинка про икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает

Значение в православии

При виде чудотворного образа на глазах появляются слезы счастья и умиления. Икона «Сладкое лобзание» заключает в себе глубокую богословскую идею. Соприкосновение ликов Матери и Сына символизирует соединение небесного и земного, Божественного и человеческого.

Несмотря на то, что на иконе представлено общение Матери с Сыном, Богоматерь не отстраняется от остальных людей. Небесная Царица готова просить Спасителя и Господа обо всех верующих, обращающихся к ней за милостью и защитой.

Святой лик помогает очистить душу от всего плохого, избавляет от страхов, тяжести греха. При взгляде на образ Богоматери «Сладкое лобзание» приходит уверенность в будущем.

икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть картинку икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Картинка про икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает

Почитание

День чествования чудотворной иконы меняется ежегодно. Празднование святыни выпадает на понедельник Светлой Пасхальной недели. Этот день знаменуется проведением крестного хода, а также водосвятного молебна.

Оригинал иконы можно увидеть, побывав в Филофеевской обители, расположенной на святой Афонской горе.

Но поклониться святому Богородичному образу можно и в других церквях, где находятся списки «Гликофилусы». Два из них хранятся в храмах Московской области – в Дыдылдинской Ильинской церкви и церкви Рождества Пресвятой Богородицы Щелковского района. Как и оригинальный образ, они обладают чудодейственной силой, исцеляя смертельно больных людей.

икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть картинку икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Картинка про икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает

В чем помогает икона «Сладкое Лобзание»

Согласно преданиям Филофеевской обители, чудотворная икона помогает справиться со многими бедами и напастями.

Обращаясь к «Гликофилусе», верующие просят:

Особое покровительство «Сладкое Лобзание» оказывает бездетным семейным парам, молящим о даровании здорового, крепкого потомства. По молитвам к образу Богородицы родителям удается вернуть сбившихся с истинного пути детей к праведной жизни.

Перед Богородичной иконой можно рассказать обо всем, что беспокоит. Пресвятая Дева Мария обязательно услышит и поможет справиться с трудностями.

икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть картинку икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Картинка про икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает

Православные тексты

Для того чтобы молитвы верующих, обращающихся к Пречистой Деве перед иконой «Сладкое лобзание» были более действенны, написаны молитвенные тексты. Перед тем, как попросить Пресвятую Богородицу о помощи, читают специальную молитву либо один из коротких хвалебных гимнов – тропарь или кондак.

Тропарь

Одержащей ереси, о честней иконе Твоей, /Дево, яве промышляеши: / морешествием Твоей обители, / яко дар достоин приношаеши. / Сию же мы Сладко лобзающую праве нарицающе. // Тя ублажаем.

Кондак

Иже в храме и обители Твоей / приходящия Ти и богоугодно спасительная гонящия / и почитающая Твой святый образ / сим даруй. Дево,Твоя милости, / от всяких избавльши сих скорбей, / Тебе вопиющия: // радуйся, Едина Богоневестная.

икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть картинку икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Картинка про икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает

Молитва

Приими, Всеблагомощная, Пречистая Госпоже, Владычице Богородительнице, сия честныя дары, Тебе единей прикладныя, от нас недостойных рабов Твоих, от всех родов избранная, всех тварей небесных и земных вышшая явльшаяся.

Понеже бо Тебе ради бысть Господь сил с нами, и Тобою Сына Божия познахом, и сподобихомся Святаго Тела Его и Пречистыя Крове Его.

Темже блаженна еси в родех родов, Богоблаженная, Херувимов светлейши и Серафимов честнейши сущая.

И ныне, Всепетая Пресвятая Богородице, не престай молящися о нас, недостойных рабех Твоих, еже избавитися нам от всякаго совета лукаваго и от всякаго обстояния, и сохранитися нам неврежденным от всякаго ядовитаго прилога диавольскаго.

Но даже до конца молитвами Твоими неосужденных нас соблюди, яко да Твоим заступлением и помощию спасаеми, славу, хвалу, благодарение и поклонение за вся в Троице Единому Богу и всех Создателю возсылаем, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Источник

Икона Пресвятой Богородицы «Сладкое лобзание»

Много рек христианской крови пролилось в период иконоборчества. Верные чада Церкви Христовой не могли подчиниться ереси, которую поддерживали правители того времени. Будучи гонимыми за свои убеждения, они прятали иконы, чтобы враг рода человеческого не мог осквернить святыни. В свою очередь, в виде чудес и явлений последовал ответ и с небес.

Одним из таких чудес можно назвать явление иконы «Сладкое Лобзание» на горе Афон.

История святого образа

Во времена правления императора Феофила процветало иконоборчество. Сам император поддерживал идеи упразднения традиции почитания икон, считая ее преступлением заповеди об идолопоклонстве. Приближенный к императору служащий Симеон поддерживал взгляды своего хозяина. Но жена Симеона была верна канонам и почитала иконы. Звали эту женщину Викторией. У себя в покоях она имела множество икон, но особенно почитала икону Богоматери, перед которой всегда молилась.

Однажды муж потребовал икону для того, чтобы спалить. Виктория не захотела отдавать такую святыню на поругание, именно поэтому она и пустила икону в море.

Через некоторое время икона чудесным образом появилась на берегу Афона, недалеко от Филофейского монастыря. Игумен вместе с братией монастыря поместил икону в местный храм. Место явления иконы стало почитаемым. Теперь по традиции каждый Светлый Понедельник из монастыря направляется крестный ход.

Читайте о других иконах:

Чудеса иконы

С этой иконой связана история вразумления одного паломника, который пришел на гору Афон. Произошел этот случай в 1830 году.

Гость монастыря расспросил старосту о чуде иконы. Староста любезно поведал страннику о чуде. Богомолец выслушал всю историю от начала и до конца, но в итоге выразил старосте свое недоверие. Староста возмутился и решил переубедить странника. Ведь от отрицания чуда недалеко и от падения духовного. Но его слова так и не переубедили паломника. И только по милости Божией этот человек обрел истинную веру.

В тот же день странник поднимался по ступенькам на верхнем этаже дома и случайно оступился. При этом он произвольно сказал «Пресвятая Богородице, помогай нам!». В итоге он остался цел и невредим.

Еще одно чудо случилось во время Второй мировой войны.

В связи с нехваткой пшеницы, братия храма решила закрыть обитель для паломников. Против этого решения был отец Савва. Он велел из остатков испечь хлеба и раздать братии и паломникам. При этом он уповал на милость Пречистой Девы.

Вскоре случилось так, что к острову причалило судно. Его капитан попросил дров взамен на пшеницу. Так, своим покровительством Богоматерь помогла братии пережить трудные времена.

И это еще не все чудеса, связанные с иконой. Сама икона находится в соборном храме обители. На ней изображен младенец Христос, которого нежно целует Дева Мария. День памяти совершается в Светлый Понедельник.

Интересно! Как гласит древнее церковное предание, икону эту написал сам апостол и евангелист Лука.

В чем помогает и как молиться

У иконы «Сладкое Лобзание» родители просят помощи для своих детей, чтобы Господь наставил их на путь спасения и избавил от проблем.

«Приими, Всеблагомощная, Пречистая Госпоже, Владычице Богородительнице, сия честныя дары, Тебе единей прикладныя, от нас недостойных рабов Твоих, от всех родов избранная, всех тварей небесных и земных вышшая явльшаяся. Понеже бо Тебе ради бысть Господь сил с нами, и Тобою Сына Божия познахом, и сподобихомся Святаго Тела Его и Пречистыя Крове Его. Темже блаженна еси в родех родов, Богоблаженная, Херувимов светлейши и Серафимов честнейши сущая. И ныне, Всепетая Пресвятая Богородице, не престай молящися о нас, недостойных рабех Твоих, еже избавитися нам от всякаго совета лукаваго и от всякаго обстояния, и сохранитися нам неврежденным от всякаго ядовитаго прилога диавольскаго. Но даже до конца молитвами Твоими неосужденных нас соблюди, яко да Твоим заступлением и помощию спасаеми, славу, хвалу, благодарение и поклонение за вся в Троице Единому Богу и всех Создателю возсылаем, ныне и присно и во веки веков. Аминь».

Источник

Сладкое Лобзание

Сладкое Лобзание (Гликофилусса), чудотворная икона Пресвятой Богородицы на Афонской горе. Именуется так потому, что Богоматерь изображена на ней лобзающей младенца Христа, принадлежит, по преданию, к одной из 70 икон, писанных евангелистом Лукой. Находится в Филофеевском монастыре на Афоне.

Икона прославилась во времена иконоборства. Она принадлежала благочестивой женщине Виктории, жене некоего Симеона Патрикия. Виктория, с опасностью для жизни, чтила и хранила ее у себя в комнате. Муж потребовал, чтобы она сожгла икону, но Виктория предпочла лучше пустить ее в море — и пустила.

Икона явилась на берегу пред Филофеевским монастырем. Игумен и братия внесли ее в соборный храм. С тех пор и доныне в понедельник Пасхи совершается из монастыря крестный ход на место явления иконы. Чудеса и поныне совершаются от сей иконы.

Попечение иконы Божией Матери Гликофилусы об обители преподобного Филофея

икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Смотреть картинку икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Картинка про икона сладкое лобзание значение в чем помогает. Фото икона сладкое лобзание значение в чем помогает

Сладкое Лобзание (Гликофилусса)

Во время немецкой оккупации запасы пшеницы в монастыре преподобного Филофея были на исходе, и отцы решили прекратить принимать посетителей. Один благочестивый старец отец Савва, узнав об этом, опечалился и начал упрашивать совет старцев обители не делать этого, потому что этим они опечалят Христа и монастырь лишится благословения.

Он привел множество примеров из Священного Писания, в том числе историю вдовицы из Сарепты Сидонской и пророка Илии (см. 3Цар.17), и его, наконец, послушались. Однако по прошествии какого-то времени старца стали донимать укорами, говоря:

— Мука закончилась. Что теперь будет? Старец им отвечал:

— Отцы мои, то немногое, что еще осталось, доедим вместе с народом, а Божия Матерь нас не оставит.

В кладовых монастыря оставалось лишь двадцать пять окад пшеницы и больше ничего, и монахи начали довольно язвительно выговаривать отцу Савве:

— Отец Савва, пшеница закончилась, что теперь будет?

Но благочестивый и исполненный веры старец на это отвечал:

— Не теряйте надежды на Гликофилусу. Замесите оставшиеся двадцать пять окад, испеките из них хлеб и раздайте его братии и мирянам, а Бог, как Благий Отец, позаботится о всех нас.

Когда у них закончился последний хлеб, то не успели они даже проголодаться, как к пристани монастыря причалил корабль, шедший из Кавалы, и капитан предложил обменять пшеницу, которую он вез, на дрова.

Монахи, видя очевидный Промысл Божией Матери, Которая, как Добрая Мать, позаботилась о Своих детях, прославили Бога. Конечно, больше всех славил Бога и благодарил Божию Матерь отец Савва, всегда воссылавший Ей благодарения самой своей святой жизнью.

После этого он напоминал отцам: «Разве я не говорил вам, что Божия Матерь нас не оставит?»

Акафист Божией Матери «Сладкое лобзание»

Кондак 1

Избранной от всех родов Пречистей Деве Владычице, источающей неоскудныя милости всему миру и сугубо стране нашей Российстей; похвальная восписуем о Ея чудесах, явлениях и чудотворных иконах. Ты же, Обрадованная, не отрини наших песнопений, но приими их и подаждь радость нам, зовущим ти:
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Икос 1

Архистратиг Михаил и вся небесныя силы песнословят Тя, Владычице, Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, сущую Богородицу; и мы грешнии на земли, подобяся сим бесплотным силам, и радуяся первым глаголом радости, принесенным Тебе Архангелом Гавриилом и праведною Елисаветою, купно с ними из глубины сердца нашего вопием Ти:
Радуйся, Благодатная.
Радуйся, яко Господь с Тобою.
Радуйся, Благословенная в женах.
Радуйся, обретшая благодать у Бога.
Радуйся, яко Дух Святый найде на Тя, и сила Вышняго осени Тя.
Радуйся, заченшая во чреве, рождшая Сына и нарекшая имя Ему Иисус.
Радуйся, яко рожденное Тобою Свято есть и наречеся Сын Божий.
Радуйся, яко благословен Плод чрева Твоего.
Радуйся, Мати Господа нашего.
Радуйся веровавшая, еже совершитися глаголенным ти от Господа,
Радуйся, яко возрадовася при сих приветствиях дух Твой о Бозе Спасе Твоем.
Радуйся, Пречистая Дево, все мирная Славо и Радосте!

Кондак 2

Разум человеческий не может постигнути, како Сам Господь вселися в девственную утробу Твою и како Ты пребыла еси Девою и по рождестве Сына Твоего, преклонялся пред велиею тайной воплощения Бога Слова, радостно вопием Тебе, заимодавшей Ему плоть Твою, питавшей Его млеком и носившей Его руками Своими, Ангельскую песнь: аллилуиа.

Икос 2

Кондак 3

Како многообразно Ти, Пречистая Владычице, укрепляла еси род человеческий в вере в Бога и Сына Твоего? Колико даровала еси Ты нам чудотворящих икон твоих? Коль множицею ты являлась и вьявь и в сонниих подвижником благочестия? Кто может исчислити вся чудеса твоя? Кий глагол может ести тебе достойную похвалу? Кто не ублажит тебя, Пресвятая Дево? Кии уста умолчат, егда о тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, Ангельский собор и человеческий род! Не умолчим и мы никогда, Богородице, силы Твоя глаголати недостойнии, и вопием о Тебе Богу: аллилуиа.

Икос 3

Святии Игнатий Богоносец и Дионисий Ареопагит, взирающе на Тя, Пречистая Владычице, не обретоша словес описати Твой сияющий лик, и Твою божественную благодать и силу, и паства не сокрушашеся, яко не вси возмогоша зрети Тя, Небесная Дево. Ты же от любви к верующим в Сына твоего повелела еси Святому Апостолу и евангелисту Луце изображити образ Твой честный с Богомладенцем и Сыном Твоим, да вси языцы и колена земная, взирая нань, имут во вся веки возноситеся мыслию к Самой Тебе, преблагословенная Владычице: и мы грешнии, преклоняюще колена пред сим образом, взываем Ти, Всепетая:
Радуйся, рекшая к сему первописанному образу: «С ним благодать Моя и сила пребудет».
Радуйся, даровавшая его стране нашей Российстей во град святый Владимир.
Радуйся, яко днесь сим образом светло красуется славнейший град Москва.
Радуйся сию иконою благодать и милость нас сугубо дарующая.
Радуйся, чудотворно изобразившая Лик Свой во храме Твоем во граде Лидде.
Радуйся, Апостолов и всех верных сим чудом обрадовавшая.
Радуйся, поклоняющимся Тебе пред сим образом чудеса источившая.
Радуйся, научившая Апостолов взывати к Тебе: «Пресвятая Богородице, помогай нам!»
Радуйся, посетившая при жизни Твоей на земле Святую гору Афонскую и избравшая сие место в удел Свой.
Радуйся, пославшая равноапостольную Нину просвятити жребий Твой земной, страну Иверскую.
Радуйся, светлое пророческое сбытие и Апостолов похвало.
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 4

Икос 4

Благоверный и равноапостольный князь Владимир, приведый ко Христу людей земли Российской, по крещении Своем сооруди первый храм во граде Киеве в честь Пречистаго Рождества Твоего, Владычице мира, и даяще десятину стяжаний Своих на украшение Его. И от тех дней до ныне Ты, Преблагословенная, изливавши неустанно сугубую благодать над страною нашею и даруеши ей велия милости Твоя. И яко особый дар Твоего благоволения и Твоего избрания града Киева в удел Себе, чудесно даровала еси ему чудотворный образ «Успения» Твоего и повелела еси соорудити Тебе храм во обители Святых Антония и Феодосия. Кто изочтет множество людей, кои преклоняху со слезами колена своя пред Пречистым образом сим? Кий град и кая весь не ведет о сих многочудесных образех и обители? Кто повесть вся чудеса, у сего образа явленныя? Не таим Твоих благодеяний, Пречистая, и мы, со умилением взываем Ти:
Радуйся, Обрадованная, во успении Твоем нас не оставляющая.
Радуйся, восприемлемая от земли дланьми Сына Твоего.
Радуйся, ко превышним возшедшая, наслаждаешися славы Его.
Радуйся, уверившая чрез Апостола Фому о Твоем с плотию на небеса восхождении.
Радуйся, престоле Господень огнезрачный, вознесенный от земли в Царствие небесное.
Радуйся, в видении показавшая образ великий Церкви Киево-Печерския,
Радуйся, Сама давшая мощи Святых мучеников и злато для созидания ея.
Радуйся, вручившая и Святую икону «Успения» Твоего Своими руками Святым здателям.
Радуйся, чудеса показавшая на место храма Твоего с огнем небесным очистившая место сие.
Радуйся, ангелоподобное пение иноков похвалы пред Твоею чудотворною иконою «Успения» приемлющая.
Радуйся, скорбь всех притекающих к Тебе в радость претворяющая.
Радуйся, пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 5

Видяще, Всенепорочная, с высоты небеснаго жилища Своего, идеже с Сыном Твоим во славе пребывавши, скорбь рабов Твоих во граде Казани, яко гневнаго ради Божия посещения вера Христова поругана бысть агарянским зловерием, благоволила еси явити икону Свою чудесы к прославляющи, да утверждаемы знаменьми Твоя благодати христолюбивые люди верно вопиют Тебе: Радуйся, Заступнице усердная рода христианского, и Творцу всех Богу: аллилуиа.

Икос 5

Хотящи явити токи чудес всем скорбящим, печальным, обидимым и заблудшим, даровала еси, Всемилостивая Владычице, сугубую благодать Твоим чудотворным иконам, именуемые: «Всех скорбящих Радосте», «Утоли моя печали» и «Взыскание погибших». Все море слез пред ними пролито в скорбех и печалех сущими? Какая душа не притекала к Тебе в житии своем, припадающе к сим иконам твоим? Чьи скорби Ты не претворила еси на радость? Кому из погибающих, но молящихся Тебе, Ты не простерла еси руку помощи? Благодарим Ты, Всепетая, за вся милости, грешному роду человеческому дарованные, и всею душею вопием Ти умильно:
Радуйся, благодатная Богородице Дево, всех скорбящих радосте!
Радуйся, Мати милосердия!
Радуйся, скорая Помощнице сущим в бедах и напастех.
Радуйся, Радосте наша, избави нас от всякаго зла в утоляющая наша печали!
Радуйся, Твоим представительством временная наша скорби разрушающая.
Радуйся, явлением икон сих знамения благодати в Церкви являющая.
Радуйся, сими яко столпом огненным, мрак греха отгоняющая.
Радуйся, прославившая икону Твою, именуемую «В скорбех и печалях утешение».
Радуйся, восхваляемая в обителей на Афоне и в земли нашей пред образом Твоим «Отрадо и Утешение»!
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 6

Всем верным утешительно есть взирати на икону Твою, изреченную Тобою «Скоропослушнице», поклонятися Тебе пред Нею, не токмо во обители Дохиарстей, но и во многих градех и весех страны нашея, взывая Ти: Радуйся, всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая, и поя со умилением сердечным Сыну Твоему, Христу Богу нашему: аллилуиа.

Икос 6

Сила Вышняго осеняет с верою и благоговением прибегающих к Твоему Всечестному Покрову, Пречистая Владычице, и от лет древних до ныне Ты покрываеши Своим омофором весь род христианский, и наипаче страну нашу Российскую, и многия обители в ней созданныя. И люди православныя, взирающе на Твою икону, на ней же Ты со Архангелы, Ангелы, Предтечею, Богословом и всех Святых ликом ходатайствуеши о нас пред Господом, преклонше колена и главу Своя, взывают Ти умильно:
Радуйся, Радосте наша, покрывающая нас от всякаго зла честным твоим омофором.
Радуйся, святых обителей Христовых Покров и спасение.
Радуйся, Святых храмов и алта рей первейшее украшение.
Радуйся, благословение домов и семейств благочестивых.
Радуйся, верных пастырей Церкви бодрость и вразумление.
Радуйся, богобоязненных иноков и инокинь наставнице.
Радуйся, явных подвижников благочестия явное укрепление.
Радуйся, тайных среди мира рабов Божиих тайное вразумление.
Радуйся, и нас обнаженных добрых дел не оставляющая Своим Покровом и благодатию.
Радуйся, крепкая заступнице сущих в плену и изгнании.
Радуйся, неусыпающая попечительнице во узах и темницех седящих.
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 7

Видяще рыбарие над пучиною вод носимую невидимою силою и светом подобно солнцу сияющую Твою, Богомати, Тихвинскую икону, возопиша ко Господу: «Яви нам сей Божественный дар; не скрый сокровища, имже надеяхомся душевную нищету нашу обогатити: отри слезы и рыдания наша»… и получив желаемое, вси возопиша Тебе, Пречистая: »
Радуйся, Владычице, милоситвая о нас пред Богом Заступнице», Сыну же Твоему и Богу поя песнь Ангельскую: аллилуиа.

Икос 7

Кий верный, посетив град Москву, не поклонится, Госпоже Богородице, пред Пречистыми иконами Твоими «Иверския» и «Боголюбивыя»? Кто не умилится, видя в полунощи множество людей, коленопреклоненно сретающих Твою «Иверскую» икону? Кто изочтет день и ночь лобызающих во дни празднества Твой «Боголюбивый» образ? Не отступи от нас во вся дни нашея жизни, Мати Всемилостивая, и услыши наше пение Тебе приносимое:
Радуйся, Благая Заступнице, двери райския нам отверзающая.
Радуйся яко вси благоговейныя люди Московстии пред пречистым Твоим «Иверским» образом.
Радуйся, яко день и ночь Твоя икона сия приносится в дома скорбящих и болящих.
Радуйся, яко чудодействовавшая сим образом еще на пути Его с Афонския горы в землю Российскую.
Радуйся, повелевшая благочестивому Мануилу дати выкуп неверным, возбранявшим шествие Святыя иконы в страну Русскую.
Радуйся, яко после же сугубо ему сей выкуп отдавшая.
Радуйся, яко и многия списки и с иконы сея прославившая великими чудесы.
Радуйся, Боголюбивая Царице Богородице, надеждо и прибежище наше!
Радуйся, явившаяся князю Андрею, рекшия волю Твою и на месте явления Твоего повелевшая соорудити обитель иноческую во имя Рождества Твоего.
Радуйся, изображенная на иконе Твоей, еже во граде Москве, с первосвятители Московскими, блаженными, преподобными и мученицами.
Радуйся, прославившая чудесы Своими «Боголюбивыя» иконы во градех Угличе, Туле и иных.
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 8

Возсия нам, яко пресветлая заря, чудотворная икона Твоя «Нечаянный Радости», пред Нею же людие во гресех, бедах, скорбех и озлоблениих суще, многажды с верою в молитве колена преклоняют, взывая: »
Радуйся, нечаянную радость верным дарующая, и получившая милость Твоя, вопиют о Тебе Богу: аллилуиа.

Икос 8

Благовестник Твой Архангел Гавриил по Божию повелению дивным явлением научи нас на земли восхваляем Тя такожде, яко же Ангели воспевают Тя на небеси, даровав песнь сию: Достойно есть яко воистину блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную, и Матерь Бога нашего. И мы от дней тех, взывая Тебе выну, Всепетая, сию, Ангелом принесенную, песнь, взываем Ти такожде:
Радуйся, христианом помощнице и милосердая о грешных предстательнице.
Радуйся, превысшая всех сил Небесных…
Радуйся, даровавшая Святей горе Афонстей, чрез многия иконы Твоя, чудотворения, благословения и вразумления.
Радуйся, пророчество святаго Саввы освященнаго через икону Твою «Млекопитательница» исполнившая.
Радуйся, моления иноков Афонских пред образом Твоим «Предвозвестительница» и изобилие елея для храма Своего давшая.
Радуйся, игуменство в Хилендарском Монастыре иконою Твоею «Троеручица» приявшая.
Радуйся, восхваляемая пред образами Твоими «Вразумившая экклесиарха» и «Герондиса», еже есть старица.
Радуйся, именуемая «Акафистная», рекшая от иконы Твоея старцу, чтущему Ти акафист: «Радуйся и ты, старче Божий».
Радуйся, икону Свою «Одигитрия» чудесно преносившая двакраты из обители Ватопедской во обитель Ксенофскую.
Радуйся, дивная чудеса явившая на Афоне от иконы «Закланная» и «Ктиторская».
Радуйся, дщерь царя Плакидию воспитавшая, яко жену, от посещения обителей Афонских и милостиво ей сей грех оставльшая.
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 9

Во дни Светлыя Пасхи, егда Церковь радостно поет о Воскресении Христовом, воспоминаем мы, Пречистая, и о Твоих чудесех, ихже ради написашася иконы Твоя «Живоносный Источник» и «Прозрение очес» и чудесно сохранися от рук иконоборца Твой образ «Сладкое лобзание», и благодаряще Воскресителя душ и телес наших, поем Ему радостно песнь: аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии не возмогут при всей любви к Тебе, Владычице, достойно наименовать Ти, Пречистая, и от избытка сердца именуют иконы Твоя многими радостными имени, каковыя приими и от нас ныне:
Радуйся, «Цвете Неувядаемый», и «Благодатное Небо».
Радуйся, «Блаженное чрево» и «Звездо Пресветлая».
Радуйся, «Радосте ангелов» и «Три радосте».
Радуйся, милостивая и «Милующая».
Радуйся, «Недремлющее око» и «Подательнице ума».
Радуйся, «Призри на смирение» и «Ключу разумения».
Радуйся, «Умягчение злых сердец» и «Спасительница утопающих».
Радуйся, «Непорочная Дево» и «Помоще в родах».
Радуйся, «Споручнице грешных» и «Целительнице».
Радуйся, «Слово плоть бысть» и «Прежде рождества и по рождестве Дево».
Радуйся, «Всеблаженная» и «Седмистрельная».
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радостей

Кондак 10

Проповедит Новград преславное заступление Твое, Пречистая Владычице, како во дни нашествия врагов сильных и вооруженных, от Твоея святыя иконы «Знамения», помощь Твою благодатную людем Твоим явила еси, враждебные полки со страхом вспять обративши, град же Твой цел и невредим от них сохраньше; да вси вопиют благодаряше Тебе: Радуйся, владычице, знамение милости Твоея нам являющая, и Спасителю Богу поя: аллилуиа.

Икос 10

Силою Всевышняго действующи, Владычице Преблагая, силу естества огненнаго укрощавши Святою иконою Твоею «Неопалимая купина» и многия чудеса содеваеши Ю во Вселенней. Такожде исчести не может разум человеческий всех благодеяний Твоих источаемых от чудотворных икон Твоих, иже пребывают на Почаевской горе, в Ченстохове, в веси Ахтырки, от именуемых «Феодоровская», «Толгская» и иных, ихже не леть есть воспомянути. Не таим Твоих благодеяний, Всеблагословенная, и в радости сердечной вопием Тебе сицевыя хвалы:
Радуйся, Благодатная Купино неопалимая, огненнаго запаления нас избавляющая,
Радуйся, Похвало Почаевская, надеждо наша и утешение.
Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная, даровавшая нам икону «Обнорскую».
Радуйся, Софие, еже есть Премудрость Божия, создавшая Себе храмы во градех: Киеве, Новеграде и иных.
Радуйся, чудотворно окончившая писание иконы Твоея «Знамение» в Серафимо-Понетаевской обители.
Радуйся, во Святую Киево-Братскую обитель в чудотворней иконе Своей «Киево-Братской» пришедшая и до сих пор в ней пребывающая.
Радуйся, обитель инокинь собравшая окрест Твоея чудотворныя иконы, яже в «Козелщанах».
Радуйся, даровавшая утешение градем Одессе и Херсону, икону Твою «Касперовскую».
Радуйся, освятившая град Вильну образом Твоим «Острабрамская». Пред ним же всяк благочестивый преклоняет колена своя.
Радуйся, «Нерушимая стено» и «Спорительнице хлебов».
Радуйся, «Взыграние» и «Плачущая».
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Слава и Радосте!

Кондак 11

Благочестивые пастырие и людие всякую седьмицу восхваляют Тя, Пречистая, яко «Одигитрию» — Путеводительницу; и несть кому исчислити Твоя иконы сии по всем странам христианским Тебе, Пречистая, сооруженныя. Наипаче других восхваляет Ти благодарный град Смоленск, его же спасла еси от ига татарскаго, давши дивное повеление гласом Твоим воину Меркурию сразиться со врагом; да всяк язык взывает Тебе: «Радуйся, Всеблагая Одигитрие, всемирное чудо и слышание, и поет Сыну Твоему хвалебную песнь: аллилуиа.

Икос 11

Кий глас изобразит радость избранников Божиих, егда Ты по любве Своей к ним являл ася еси им на земли, укрепляя, утешая и наставляя. В ти часы небо соединяшеся с землею, и свет, паче солнечнаго, осияваше убогая келии преподобных. И мы грешнии, воспоминая сие и причащаяся духовной сей небесной радости угодников Божиих, во смирении вопием Ти:
Радуйся, повелевшая Богослову, преподати учение о Святей Троице Светителю Григорию Неокессарийскому.
Радуйся, наставившая в Гефсимании преподобнаго Досифея на пост и молитву, и призвавшая его во иночество.
Радуйся, спасшая ученика преподобнаго Павла Препростаго от адских мучений, двакраты явившися преподобному и научивши Его молитве об усопших.
Радуйся, обрадовавшая Коему Маюмскаго, рекши ему, коль приятна Тебе составленная им песнь: Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим.
Радуйся, со апостолы Петром и Иоанном яве посветившая преподобнаго Сергия Радонежскаго и ученика Его Михея.
Радуйся, многажды являвшаяся преподобному и Богоносному Серафиму Саровскому и давшая ему повеление об устройстве Твоего последняго жребия на земли Серафимо-Дивееской обители.
Радуйся, в день Благовещения посетившая его со Апостолом Иоанном и Предтечею, и двенадесятью девами-мученицами, и возвестившая ему о скором преселении его в небесныя обители.
Радуйся, благословившая при сем и смиренную монахиню Дивеевскую Евпраксию.
Радуйся, в дивных сониях являвшаяся святителю Кириллу Александрийскому, Петру Афонскому, Роману Сладкопевцу и многим иным святителем и преподобным.
Радуйся, сладким Твоим гласом, исходящим от Святыя иконы Твоея Едесския, введшая во храм Алексия человека Божия.
Радуйся, таковым гласом наставившая на путь покаяния преподобную Марию Египетскую.
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 12

Благодать сугубую источавши ти, Пречистая, от иконы Твоея «Умиление» во обители Серафимо-Дивеевской пребывающей; пред Нею же избранник Божий и Твой, предстатель Божий и Твой предстатель за землю Русскую, преподобный Серафим денно и нощно молящеся Тебе, именуя Тя «Радостию всех радостей» и поя Тебе в пустыннем затворе Своем песнь: «Всемирную славу от человек прозябшую». С ним же купно и мы восхваляем Тя, Пречистая Владычице, сими же словами, и приносим Богу Ангельское пение: аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя неисчетныя милости, чудеса и явления, всему миру дарованныя Тобою, припадающе к Тебе во умилении сердца вашего, благодарим Тя, Пречистая Владычице, хвалим Тя, поем и превозносим имя Твое, и молим Тя, не отвержи и впредь от нас лица Твоего, заступи, защити и спаси всех нас во гресех погибающих: умири нашу жизнь, настави заблуждающихся на путь правый, воспитай в духе благочестия чад наших, укрепи наших пастырей, соблюди нас в чистой вере, да уста наша выну восхваляют Тя. Высшую небес и чистшую светлостей солнечных, таковыми гласы:
Радуйся, Невесто неневестная и Царица Цариц.
Радуйся, Небесный Кивоте и носило Слова Божия.
Радуйся, горлице Богогласная и голубице кроткая и тихая.
Радуйся, неизмеримое глубине и неизреченная тайна.
Радуйся, несведомое чудо и источнице святыни.
Радуйся, девствующих чистото и матерей тихое веселие.
Радуйся, младенцев охранительнице и вдов защито.
Радуйся, болящих здравие и пленных избавление.
Радуйся, труждающихся благое покоище и ненадеющихся надеяние.
Радуйся, Едина наша надежда в жизни по отшествии нашем от земли.
Радуйся, на мытарствах нас защищающая и на страшном суде Христовом наша Заступнице.
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 13

О, Пречистая Дево, Владычице небеси и земли! Приими от всея души нашея возносимое Тебе сие хвалебное пение и сподоби нас грешных в вечных селениих зрети Тя, нашу всемирную Славу и Радость всех радостей, поя Тебе и о Тебе Богу песнь великую, в Вышних трегубо песнословимую: аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1).

Молитва ко Пресвятой Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии, общая

Приими, всеблагомощная, пречистая Госпоже, Владычице Богородительнице, сия честныя дары, Тебе единей прикладныя, от нас, недостойных рабов Твоих, от всех родов избранная, всех тварей небесных и земных вышшая явльшаяся. Понеже бо Тебе ради бысть Господь сил с нами, и Тобою Сына Божия познахом, и сподобихомся святаго тела Его и Пречистыя крове Его. Темже блаженная еси в родех родов, Богоблаженная, херувимов светлейши и серафимов честнейши сущая. И ныне, всепетая пресвятая Богородице, не престай молящися о нас недостойных рабех Твоих, еже избавитися нам от всякаго совета лукаваго и от всякаго обстояния, и сохранитися нам неврежденным от всякаго ядовитаго прилога диавольскаго. Но даже до конца молитвами Твоими неосужденных нас соблюди: яко да Твоим заступлением и помощию спасаеми, славу, хвалу, благодарение и поклонение за вся в Троице единому Богу и всех Создателю возсылаем, ныне и присно и во веки веков.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *